"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tiga maut, 4WD jatuh gaung dan terjunam dalam kolam

Erika George
am@hmetro.com.my
PASUKAN penyelamat membawa keluar mayat mangsa menaiki 4WD yang jatuh gaung dan terjunam dalam kolam di Batu 69 Jalan Simpang Pelugau-Tatau, Sibu. FOTO Ihsan JBPM.
PASUKAN penyelamat membawa keluar mayat mangsa menaiki 4WD yang jatuh gaung dan terjunam dalam kolam di Batu 69 Jalan Simpang Pelugau-Tatau, Sibu. FOTO Ihsan JBPM.
Sibu: Kanak-kanak lelaki berusia lima tahun antara tiga maut selepas pacuan empat roda (4WD) dinaiki mereka jatuh gaung sebelum terjunam ke dalam kolam di Batu 69 Jalan Simpang Pelugau-Tatau, tengah hari tadi.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi Bomba Negeri Sarawak berkata, kanak-kanak itu dikenali Hidayat dipercayai warga Indonesia selain, Dominic Serang, 33, dan Robin Kehing, 34.

Katanya, pasukan daripada Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Tatau bergegas ke lokasi sejurus menerima panggilan kecemasan pada 1.18 tengah hari.

"Ketika pasukan tiba, kenderaan itu yang terjunam ke dalam kolam, ditarik ke tebing menggunakan jengkaut atas arahan polis.

"Mangsa pertama iaitu kanak-kanak itu ditemui di dalam kenderaan dan disahkan meninggal dunia," katanya.

Menurutnya, pasukan kemudian melakukan pencarian ke atas dua lagi mangsa di dalam kolam, sebelum menemui mereka yang kemudian turut disahkan meninggal dunia.

Mayat ketiga-tiga mangsa diserahkan kepada polis untuk dihantar ke Hospital Sibu bagi tindakan lanjut.

Tiada ulasan: