"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita warga asing ditahan, buat kecoh di perkarangan masjid

Nurul Hidayah Bahaudin
nurul.hidayah@hmetro.com.my WANITA warga asing ditahan selepas membuat kekecohan di perkarangan Masjid Jamek Sultan Abdul Samad. FOTO ihsan polis
WANITA warga asing ditahan selepas membuat kekecohan di perkarangan Masjid Jamek Sultan Abdul Samad. FOTO ihsan polis
Kuala Lumpur: Wanita warga asing ditahan selepas membuat kekecohan di perkarangan Masjid Jamek Sultan Abdul Samad, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Noor Dellhan Yahaya berkata, pihaknya menerima laporan berhubung kejadian itu jam 3.30 petang semalam.

"Sejurus selepas menerima laporan itu, pihaknya menahan seorang wanita warga asing berusia 31 tahun di perkarangan masjid jam 4.30 petang semalam.

"Kes itu disiasat mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955 dan Seksyen 6 (1) (c) Akta Imigresen 1959/63," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Beliau berkata, wanita itu direman selama tiga hari mulai hari ini hingga 11 Disember nanti untuk siasatan lanjut.

"Orang ramai dinasihatkan supaya tidak terbabit dengan apa-apa aktiviti yang menyalahi undang-undang," katanya.

Terdahulu, satu rakaman video berdurasi satu minit 55 saat memaparkan seorang wanita menjerit melaungkan kata-kata provokasi dipercayai menghina Nabi Muhammad SAW di perkarangan masjid tular di media sosial sejak semalam.

Tiada ulasan: