"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki ini dikehendaki dalam kes 3 sekeluarga maut dalam kebakaran yang kemudian diklasifikasikan kes bunuh

Alias Abd Rani
am@hmetro.com.my
AZMAN Mohamed diburu bagi membantu siasatan kes bunuh terhadap tiga sekeluarga. FOTO ihsan PDRM
AZMAN Mohamed diburu bagi membantu siasatan kes bunuh terhadap tiga sekeluarga. FOTO ihsan PDRM
Muar: Kes kebakaran yang meragut nyawa tiga sekeluarga di sebuah rumah di Kampung Paya Redan, Pagoh, pagi semalam, bertukar menjadi kes bunuh.

Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Raiz Mukhliz Azman Aziz berkata, ia berikutan laporan bedah siasat ke atas ketiga-tiga mangsa mendapati terdapat unsur jenayah.

Beliau berkata, susulan laporan itu, kes pada awalnya disiasat sebagai mati mengejut kini diklasifikasikan sebagai kes bunuh.

"Polis membuka kertas siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan, serta Seksyen 436 dan Seksyen 326 kanun sama.

"Seksyen 436 ialah melakukan khianat menggunakan api manakala Seksyen 326, menyebabkan kecederaan parah menggunakan senjata kepada mangsa yang hidup.

"Usaha mengesan suspek utama kejadian kebakaran itu yang dikenali sebagai Azman Mohamed, 48, giat dilakukan.

"Orang ramai mempunyai maklumat mengenai lelaki terbabit diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Asisten Superintendan Siti Rohayu Salih di talian 016-2199592 atau hubungi hotline Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar, 06-9564800 atau mana-mana balai polis berhampiran," katanya dalam kenyataan hari ini.

Semalam, Raiz Mukhliz berkata, polis giat mengesan lelaki terbabit membantu siasatan berhubung kebakaran yang meragut nyawa tiga sekeluarga itu.

Suspek adalah anak pasangan warga emas, Mohamed Yassin, 82, dan Ara Abd Hamid, 76, selain bapa saudara kepada arwah Noradriana Nor Hisyam, 11, yang maut tragedi menyayat hati itu.

Lelaki itu yang masih bujang dilaporkan menghilang diri selepas kejadian itu dengan menunggang sebuah motosikal.

Ketika kejadian, suspek berlima tinggal di rumah terbabit namun seorang daripadanya terselamat dan kini menerima rawatan di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF).

Tiada ulasan: