"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis panggil ibu bapa remaja menyamar pegawai perubatan

Samadi Ahmad
bhnews@bh.com.my

PUTRAJAYA: Ibu bapa remaja perempun berusia 14 tahun yang menyamar sebagai kakitangan Hospital Sultan Idris Shah (HSIS), Serdang sudah dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sepang malam ini bagi membantu siasatan.

Ketua Polis Daerah Sepang, Asisten Komisioner Wan Kamarul Azran Wan Yusof berkata siasatan awal mendapati bapa remaja itu tidak bekerja manakala ibunya bertugas di sebuah pusat beli belah di ibu negara.

"Tubuh remaja ini agak besar berbanding remaja lain yang seusia dengannya serta sukar untuk dibezakan.

"Polis akan menjalankan siasatan sama ada suspek mengalami masalah mental atau sebaliknya," katanya ketika dihubungi.

Terdahulu, media melaporkan seorang remaja perempuan ditahan selepas dikesan menyamar sebagai pegawai perubatan di HSIS.

Ketua Polis Daerah Sepang, Asisten Komisioner Wan Kamarul Azran Wan Yusof. - Foto fail NSTP
Ketua Polis Daerah Sepang, Asisten Komisioner Wan Kamarul Azran Wan Yusof. - Foto fail NSTP
Dia ditahan selepas pihak hospital membuat laporan mengenai seorang remaja perempuan yang mengaku dirinya sebagai pegawai perubatan dan menawarkan diri untuk membantu menjalankan satu pembedahan, tengah hari semalam.

Tiada ulasan: