"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pakar buaya dijel 10 tahun kerana dera anjing secara seksual

Agensi
ADAM Britton merakamkan dirinya mendera dan membunuh anjing dalam kontena perkapalan di Darwin, Australia. FOTO Facebook
ADAM Britton merakamkan dirinya mendera dan membunuh anjing dalam kontena perkapalan di Darwin, Australia. FOTO Facebook
Canberra: Pakar buaya terkenal kelahiran Britain, Adam Britton dihukum penjara 10 tahun dan lima bulan pada Khamis, di Australia, atas berpuluh-puluh kes penderaan seksual anjing.

Britton yang pernah bekerja BBC dan National Geographic, mengaku bersalah atas 56 pertuduhan berkaitan kekejaman haiwan.

Britton juga mengaku atas empat pertuduhan mengakses bahan penderaan kanak-kanak.

Ketua Hakim Michael Grant memberi amaran kepada mahkamah bahawa perincian jenayah Britton sangat mengerikan sehingga apabila dibacakan dengan kuat, ia boleh menyebabkan kejutan saraf.

Ketika ia dibacakan, beberapa orang bergegas keluar dari bilik. Orang lain yang menonton dari galeri mengeluarkan kata-kata penghinaan terhadap Britton.

Britton juga didakwa memanipulasi haiwan peliharaannya sendiri, tetapi hanya menganiaya anjing lain dengan teruk.

Menurut dokumen mahkamah, dalam tempoh 18 bulan sebelum penahanannya, Britton menyeksa 42 anjing dan membunuh 39 daripadanya.

Dia akan mencari anjing di laman web Gumtree Australia, di mana banyak keluarga sering mencari rumah baharu untuk haiwan peliharaan, jika mereka terpaksa berpindah.

Britton kemudiannya akan mendera haiwan itu dalam bekas yang direka khas yang dilengkapi dengan peralatan rakaman.

Dia akan memuat naik bahan itu ke internet. Lelaki itu ditangkap kerana dalam satu klip di mana dia menyeksa lapan anjing, termasuk tujuh anak anjing. Britton ditangkap pada April 2022.

Polis merampas bahan rakamannya dan menemukan 15 fail yang mengandungi bahan penderaan kanak-kanak.
-hmetro 

Tiada ulasan: