"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tembak juri ratu cantik sebab anak dapat tempat empat

Agensi

Brasilia: Pertandingan ratu cantik serantau di Altamira, Brazil berakhir dengan tragedi selepas bapa seorang daripada peserta menembak juri kerana tidak berpuas hati anak perempuannya hanya mendapat tempat keempat

Memetik laporan Oddity Central, insiden pada 28 Julai itu berlaku selepas tamat pertandingan ratu cantik 'II Baile da Escolha da Rainha' di bandar Altamira.

Kira-kira beberapa jam selepas pertandingan tamat, bapa kepada salah seorang peserta yang juga seorang penternak tempatan dikenali sebagai Sebastiao Francisco, mula menyuarakan rasa tidak puas hatinya mengenai anak perempuannya yang mendapat tempat keempat dalam pertandingan itu.

Dia mempersoalkan keputusan juri dan kriteria penilaian.

Biarpun tempat pertandingan ratu cantik itu berlangsung dikawal oleh pasukan keselamatan membabitkan polis dan tentera, tetapi lelaki itu tidak mempedulikannya.

Dia yang dalam keadaan marah mengeluarkan pistol dan cuba menembak salah seorang juri.

Namun, polis bertindak pantas apabila menembaknya terlebih dahulu.

Penternak itu dibawa ke hospital tetapi meninggal dunia akibat kecederaan yang dialami.

Menurut saksi, Francisco menganggap kedudukan anaknya pada tempat keempat dalam pertandingan ratu cantik sebagai satu penghinaan, kerana dia menganggap anaknya sebagai pemenang.

Dewan lokasi mana kejadian tragis itu berlaku dilaporkan sesak, dan pegawai tidak mempunyai pilihan selain melepaskan tembakan ke arah lelaki itu bagi melindungi mereka yang hadir.

Tiada ulasan: