"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemimpin Pas ini pakai baju LV sambil agih Maggi kepada orang Asli jadi bualan

SITI NUR ZAWANI
Kehadiran seorang pemimpin Perikatan Nasional (PN) menyantuni penduduk orang Asli di DUN Nenggiri dengan menggayakan baju dari jenama mewah Louis Vuitton menjadi bualan ramai.

Beberapa gambar Tan Sri Annuar Musa yang sedang mengagihkan sumbangan makanan berbentuk Maggi dan biskut kepada orang Asli agak menimbulkan kontroversi.

Ini kerana beliau mengenakan jersi dari jenama mewah yang berharga puluhan ribu ringgit sambil mengagihkan sumbangan Maggi yang dianggap “tidak seberapa”.

Hasil semakan, baju Patchwork Baseball Jersey Blouson dari LV itu berharga HK$ 23,900 atau RM13,638.87.

Pengguna media sosial mengkritik pemilihan fesyen pemimpin Pas itu yang dianggap “disconnected” atau tidak kena pada waktunya kerana dia menghadiri majlis bersama rakyat marhaen.

Beliau secara terang-terangan menunjukkan kekayaannya ketika bertemu orang Asli amat tidak disenangi ramai.

“Betul betul out of touch dengan reality. Ini satu baju je boleh cover satu program tu. 

“Pakai macam ni masa kau jalan-jalan dekat Paris boleh lah. Ini tak kena tempat. Jenama tempatan tak ada ke. Mi Mamee made in Melaka tu hina sangat ke? The audacity,” kata Yohan di X.
Selain itu, isu boikot juga ditimbulkan kerana Annuar Musa dilihat mengagihkan mi segera dari jenama Maggi yang merupakan antara jenama diboikot.

Mereka membangkitkan isu boikot kerana Pas diketahui sering bersemangat mengajak orang ramai memboikot produk yang mempunyai kaitan dengan Israel.

Tiada ulasan: