"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Whatt? Atlet Paraguay kena usir dari perkampungan Olimpik kerana terlalu cantik

KOSMO
Perenang Paraguay, Luana Alonso. - Instagram
PARIS – Perenang Paraguay, Luana Alonso didakwa diusir keluar dari perkampungan atlet dan dihantar pulang ke negaranya gara-gara terlalu cantik sehingga mengganggu tumpuan atlet lain dan pasukannya sendiri.  

Menurut laman berita Economic Times semalam, atlet cantik itu diminta meninggalkan perkampungan tersebut dan dihantar pulang, beberapa hari sebelum acara penutupan Sukan Olimpik Paris 2024.

Presiden Jawatankuasa Olimpik Paraguay, Larissa Schaerer menyatakan, kehadiran Alison memberi ‘kesan yang tidak wajar’ kepada seluruh kontinjen. 

“Kehadirannya mewujudkan suasana yang tidak sesuai dalam pasukan Paraguay,” kata Schaerer.

Kecantikan Alonso juga didakwa mengalih perhatian pesaing lain. 

Bagaimanapun, beberapa laporan lain menyatakan bahawa Alison dihalau keluar kerana ‘berkelakuan tidak senonoh’ terhadap atlet lain. 

Lebih mengejutkan orang ramai apabila Alonso mengumumkan persaraan dari sukan itu pada usia 20 tahun. 

Alonso membuat penampilan pertama di Olimpik Tokyo, tiga tahun lalu ketika berusia 17 tahun. – AGENSI

Tiada ulasan: