"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Langgar sampai lunyai, puas hati’

KOSMO!
Tangkap layar kejadian samun di Lebuh Raya Kesas, awal pagi tadi.
PETALING JAYA – “Langgar sampai lunyai, puas hati. Selepas itu buat laporan polis beritahu kena samun.”

Demikian kata seorang pengguna media sosial berhubung kejadian samun bersenjata terhadap sebuah kereta berhampiran stesen minyak di Lebuh Raya Shah Alam (Kesas), awal pagi tadi.

Menerusi video tular di media sosial, seorang lelaki dilihat menghalang sebuah kenderaan dengan motosikalnya sebelum mengeluarkan senjata daripada sebuah kereta.

Sehubungan itu, rata-rata orang ramai meluahkan rasa geram dengan insiden tersebut selain menyuarakan tindakan termasuk melanggar motosikal berkenaan sekiranya kejadian sama  berlaku ke atas mereka.

“Bahaya betul, kalau kena dekat, aku langgar sahaja. Terang-terang ‘dashcam’ (kamera papan pemuka) dah rakam kejadian,” kata Neernaezere.

“Ini kalau bawa Triton sedap, langgar, undur lepas itu langgar sampai lunyai. Tidak ada kerja, nak menyamun orang sahaja,” ujar Ciksuayue.

Seorang lagi pengguna dikenali sebagai Laura Yaacob menasihatkan pemandu supaya berhati-hati ketika melalui kawasan sunyi.

“Sentiasa beringat semua ketika isi minyak. Kalau boleh elakkan waktu tiada orang. Isi bila ramai orang sekurang-kurangnya keselamatan terjamin,” jelasnya.

Tedahulu, Kosmo! melaporkan empat penjenayah bersenjata yang melakukan samun berdekatan stesen minyak di Lebuh Raya Kesas sedang diburu polis.

Polis menerima laporan berhubung kejadian itu pada pukul 1.37 pagi tadi.

Mangsa seorang juruteknik berusia 36 tahun nyaris disamun empat lelaki tidak dikenali yang bersenjatakan kayu.

Suspek yang menunggang motosikal menghalang sebuah kenderaan sebelum menghayun kayu ke arah cermin kereta mangsa sehingga pecah. – KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: