"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Budak 2 tahun maut, pengasuh ditahan polis

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang pengasuh ditahan polis susulan kematian seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun, dalam kejadian di Ipoh.

Ketua Polis Perak, Azizi Mat Aris, berkata bapa mangsa membuat laporan polis pada 7.20 malam kelmarin selepas mendapati anak perempuannya tidak sedarkan diri di rumah pengasuh berusia 30 tahun terbabit.

Menurutnya, mangsa kemudiannya dikejarkan ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk pemeriksaan lanjut namun disahkan meninggal dunia keesokannya pada 11.10 malam.

Bedah siasat dijalankan pada 10.45 pagi tadi dan punca kematian disahkan berikutan kecederaan di kepala akibat trauma tumpul, katanya dalam kenyataan hari ini, menurut Harian Metro.

Beliau berkata polis masih meneruskan siasatan dan akan mengambil keterangan saksi.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kes itu supaya menghubungi Jabatan Siasatan Jenayah daerah untuk membantu siasatan, katanya.

Tiada ulasan: