"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Seorang lelaki Cuba terjun parkir akibat masalah keluarga

ISKANDAR SHAH MOHAMED
Tangkap layar video kejadian itu.
SHAH ALAM – Masalah keluarga dipercayai punca seorang lelaki cuba terjun dari kawasan parkir sebuah pusat beli belah di Setia Alam di sini, baru-baru ini.

Kejadian tular pada 28 Julai lalu melibatkan mangsa berusia 26 tahun di tingkat enam bangunan tersebut.

Berdasarkan video berdurasi 39 saat memaparkan lelaki berkenaan duduk di tembok parkir bangunan itu sambil menjerit dan memegang telefon bimbit.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Mohd. Iqbal Ibrahim berkata, siasatan pihaknya mendapati lelaki tempatan itu cuba terjun dipercayai akibat masalah keluarga.

“Namun, mangsa diselamatkan seorang anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) yang kebetulan berada lokasi kejadian.

“Lelaki itu kemudian diserahkan kepada Pondok Polis Setia Alam dan berada dalam keadaan baik,” katanya hari ini.

Tambah beliau, pihaknya menghubungi waris dan menyerahkan kepada bapa saudara mangsa bagi tindakan lanjut.

“Siasatan lanjut kemudian mendapati lelaki itu mempunyai masalah kesihatan mental dan menerima rawatan di Hospital Serdang.

“Mangsa juga dipercayai tinggal di luar kawasan Setia Alam,” ujarnya.- KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: