"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tesla alami kerugian, tidak mampu bersaing dengan EV China - PM

Ili Aqilah

Perdana Menteri Anwar Ibrahim mendedahkan bahawa Tesla mengalami kerugian dan bergelut dengan persaingan sengit daripada pengeluar kenderaan elektrik (EV) China.

Bercakap kepada media, Anwar berkata bahawa Tesla memaklumkan demikian kepada Kementerian Pelaburan, Perdagangan dan Industri (Miti), yang diketuai oleh Tengku Zafrul Abdul Aziz.

“Operasi mereka di Thailand adalah besar. Sedangkan kita baru nak mula.

“Itulah yang kami diberitahu, bukan daripada liputan (media) lain. Itu daripada Tesla,” katanya.

Pada Rabu lalu, portal berita Thailand The Nation melaporkan bahawa Tesla telah membatalkan rancangannya untuk membina kilang pembuatan EV di negara Asia Selatan dan sebaliknya menumpukan pada pembangunan stesen pengecasan.

Tiada ulasan: