"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Demo Anti Israel...PR Dan BN Tidak Boleh Bersama?

laniisma
Demo Anti Israel PR kerana serangan berdarah tentera Israel terhadap Flotila
bantuan kemanusiaan pro-Palestin berjaya mengumpulkan melebihi 10 000 orang. Memorandum bantahan Pakatan Rakyat turut melibat 27 NGO yang lain.

Pemuda BN hanya mahu beriktikaf di Masjid Negara bersama AMAN MALAYSIA, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA). Mereka lebih senang berkumpul di Masjid Negara. Perarakan mereka tidak disertai oleh pemimpin utamanya. Pemimpin mereka lebih senang berwirid selepas Jumaat.

Bantahan pemuda BN dan NGO-NGOnya yang jumlahnya ribu-ribu itu tidak mahu bersama untuk berarak ke Kedutaan Amerika. Mereka telah dijemput untuk berarak bersama mengikut sekretariat mobilisasi demontrasi PR Herman Samsudeen. Sepatutnya kerana jumlah mereka yang ribu-ribu itu sekiranya bersama PR, lebih meramaikan adalah lebih baik. Menunjukkan kita boleh bekerjasama dengan baik melibatkan isu-isu bersama. Menunjukkan kepada Israel kita boleh bersama menentang mereka.

Perarakan itu menunjukkan Pemuda BN kurang bersemangat, pemimpinnya entah ke mana dan jumlahnya.... Mungkinkah Pemuda BN tidak boleh diharapkan dengan isu-isu sebegini. Sudah tahu jumlahnya kurang, ikutlah yang ramai-ramai, barulah bersemangat dan laungannya juga semakin kuat.

Isu-isu sebegini, alangkah cantik sekiranya kita boleh bersama-sama dalam tindakan kita. Namun al-maklumlah kita suka berpolitik sampai bila-bila.

Tiada ulasan: