"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemimpin parti, menteri tinggalkan kediaman Muhyiddin tanpa sebarang komen

Faiz Zainudin

KUALA LUMPUR: Pemimpin parti dan menteri dari kerajaan Perikatan Nasional (PN) meninggalkan kediaman Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin di Bukit Damansara, selepas detik tengah malam.

Kenderaan yang membawa pemimpin parti dan menteri mula keluar meninggalkan kediaman perdana menteri mulai jam 12.15 tengah malam.

Antaranya Timbalan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob, Menteri Dalam Negeri, Hamzah Zainuddin, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Mohamed Azmin Ali, Menteri Sumber Manusia M Saravanan, Menteri Pengangkutan Wee Ka Siong serta beberapa lagi pemimpin utama.

Bagaimanapun tiada sebarang komen diberikan kepada pihak media.

Terdahulu, Umno mengumum menarik balik sokongan terhadap kerajaan Perikatan Nasional (PN) dan Muhyiddin.

Presidennya Ahmad Zahid Hamidi menggesa Muhyiddin meletak jawatan secara terhormat selepas keingkaran kerajaan pimpinan beliau terhadap titah Agong supaya Ordinan Darurat dibahas dan diungkaikan.

Selaras dengan keputusan Umno itu, Ahli Parlimen Lenggong Shamsul Anuar Nasarah meletak jawatan sebagai Menteri Tenaga dan Sumber Asli.

Keputusan Umno itu, menurut Zahid, menyebabkan kerajaan pimpinan Muhyiddin hilang majoriti di Dewan Rakyat.

Tiada ulasan: