"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tak dapat emak, anak pun jadi

SULAWESI: Pernikahan pasangan berbeza umur sering kali menjadi perhatian masyarakat.

Sama seperti kisah yang berlaku di Dusun Cippaga, Bontocani, Sulawesi Selatan, lapor Tribunnews.

Seorang wanita bergelar ibu menolak lamaran daripada lelaki berusia 58 tahun dan menawarkan anak perempuan sulungnya sebagai pengganti.

Pernikahan dengan jarak umur beza 39 tahun itu mendapat persetujuan daripada Ira Fazillah yang baru berusia 19 tahun.

Proses pernikahan berjalan lancar di hadapan penghulu kampung dengan mas kahwin 10 juta rupiah (RM2,900) serta tanah seluas satu hektar.

Lelaki yang bernama Bora itu merupakan bujang terlajak dan belum pernah bernikah dengan mana-mana perempuan.

-UTUSAN online 

Tiada ulasan: