"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Akhirnya Syed Saddiq lompat juga

Saya lompat sokong pasukan negara, bukan lompat katak politik tidak berprinsip”

NASUHA RAHMAN

Melalui perkongsian gambar di Facebook petang tadi, Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman melompat girang sambil menyaksikan pasukan pelumba berbasikal negara layak ke suku akhir di Sukan Olimpik.

Syed Saddiq berkongsi gambarnya ketika pelumba berbasikal trek negara, Datuk Azizulhasni Awang menamatkan saringan ketiga pusingan pertama acara keirin lelaki di kedudukan pertama pada temasya Sukan Olimpik 2020 di Velodrom Izu, Tokyo.

Statusnya itu menerima hampir 4,000 komen, di celah-celah komen pengikutnya beliau membalas komen agar tidak perlu risau dengan aksi lompatnya yang melompat kegembiraan menyokong atlet negara.

“Jangan risau.

“Saya lompat kegembiraan menyokong atlet negara.

“Bukan lompat seperti katak politik yang tidak berprinsip dan mudah dibeli,” balas Syed Saddiq.

Komen Syed Saddiq itu mendapat pujian para netizen dan menyifatkan beliau seorang yang sangat berprinsip.

“Terbaik Yb hidup perlu berprinsip,” komen Ainon Hamzah. 

“Jangan risau YB kami rakyat pastikan team tebuk atap akan kalah PRU 15 nanti !!!,” komen Ayaq Leleh.

“Mantap Yb jangan mudah dibeli,” komen Siddik Mhd Hamzah.

Pengasas Muda itu juga kagum dengan pasukan negara Shah Firdaus yang pada awalnya jatuh dan cedera tetapi layak ke suku akhir esok bersama Azizul Hasni.

“Comeback paling power dari Shah Firdaus.

“Lepas jatuh dan cedera, Shah masuk pusingan Repechage dan layak ke suku akhir esok dengan Azizulhasni,” tulis Saddiq.

Beliau turut mengajak rakyat Malaysia untuk duduk di depan kaca tv esok bagi memberi sokongan kepada pasukan negara.

“Esok pula kita kumpul depan TV jerit kuat-kuat sokong duo Malaysia,” katanya sambil meninggalkan bendera Malaysia.

Petang ini, pelumba basikal trek negara, Datuk Azizulhasni Awang tidak berdepan masalah untuk mara ke suku akhir acara keirin selepas muncul juara saringan ketiga di Velodrom Izu, Tokyo sebentar tadi.

Walaupun pada awalnya seorang lagi pelumba negara Muhammad Shah Firdaus Sahrom dilaporkan menarik diri selepas terjatuh dalam saringan kedua tetapi beliau kembali menyertai saingan repechages dan seterusnya berjaya mengiringi rakannya, Azizulhasni ke suku akhir.

Tiada ulasan: