"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelajar dakwa guru buat jenaka rogol, terima surat tuntutan fitnah RM1 juta

FMT Reporters

Ain Husniza Saiful Nizam mendedahkan mengenai penerimaan surat tuntutan itu di Twitter.

PETALING JAYA: Pelajar perempuan Ain Husniza Saiful Nizam yang sebelum ini mendedahkan gurauan tidak wajar mengenai rogol oleh seorang guru hari ini memaklumkan dirinya menerima surat tuntutan RM1 juta kerana didakwa telah memfitnah.

Ain memaklumkan perkara itu menerusi Twitter tanpa menjelaskan dengan lanjut surat tuntutan itu berhubung isu apa atau siapa yang memfailkannya.

“Hai harini Ain tiba-tiba terima surat tuntutan atas ‘pernyataan-pernyataan fitnah’.

“Dalam surat ini Ain diberi tujuh hari untuk semua tuntutan ini, antaranya untuk membayar RM1,000,000 dalam ganti rugi. Semua doakan urusan ain dipermudahkan,” katanya.

Dia turut mengakui emosinya tidak stabil ketika ini.

“Saya minta maaf, emosi Ain sangat tak stabil yang buat Ain tak ‘post’ aktif dalam sosmed, tengah dalam kelas ‘online’ dapat surat macam ni,” katanya.

Pelajar Tingkatan 5 itu menjadi tumpuan di media sosial Mei lalu selepas memuat naik video di TikTok memetik guru sekolahnya di Selangor berkata: “Jika kamu (pelajar) mahu merogol, jangan rogol seseorang bawah 18 tahun. Rogol orang melebihi 18 tahun.”

Beliau turut mendakwa menerima ugutan rogol daripada seorang pelajar lelaki sekolahnya.

Sementara itu bapa Ain, Saiful Nizam Ab Wahab memaklumkan pihaknya menerima surat tuntutan daripada Tetuan Rasshidi Ema & Yung dan telah dinasihatkan oleh peguamnya untuk tidak memberi sebarang komen.

“Atas nasihat peguam, kami tidak akan memberikan sebarang komen setakat ini. Kami akan mendapatkan nasihat daripada peguam tentang hak kami dan tindakan selanjutnya,” katanya.

Tiada ulasan: