"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Save Kelantan ucap 'takziah' buat Husam

Malaysiakini

PRU15 | Bekas naib presiden Amanah, Husam Musa, dikhabarkan tidak dicalonkan untuk bertanding mana-mana kerusi parlimen di Kelantan setakat ini.

Seorang aktivis Save Kelantan, Mohd Hisyamuddin Ghazali atau lebih dikenali sebagai Syam Ghaz, memberi gambaran berhubung perkara itu melalui hantaran di Facebook semalam.

"Takziah Dato Husam Musa, pengerusi Save Kelantan merangkap Ketua Amanah Kota Bharu tidak tercalon kerusi Parlimen pada PRU ke-15 nanti di Kelantan," katanya ringkas.

Husam merupakan bekas pemimpin kanan PAS yang pernah menjadi naib presiden parti itu sebelum berlaku krisis dalaman yang membawa dia menyertai Amanah

Melalui Amanah-Pakatan Harapan (PH), dia yang pernah mejadi exco kanan Kelantan diletakkan untuk bertanding di kawasan parlimen Kota Bharu pada 2018.

Bagaimanapun dia tewas kepada calon PAS, Takiyuddin Hassan dengan majoriti 5,869 undi.

Sebagai rekod pada Sept 2020, dia meletakkan jawatan naib presiden Amanah dan kemudiannya aktif bergerak bersama Save Kelantan.

Sementara itu Malaysiakini difahamkan Amanah akan mempertaruhkan Ketua Wanita Amanah Kelantan Dr Hafidzah Mustakim sebagai calon di Kota Bharu.

Selain itu sumber memaklumkan Amanah bertanding di tujuh kerusi parlimen di Kelantan iaitu Kota Bharu, Pengkalan Chepa, Rantau Panjang, Tumpat, Kuala Krai, Pasir Puteh dan Kubang Kerian.

Tiada ulasan: