"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tyson dedah punca sebenar tumbuk peminat

Agensi

TYSON (kanan) menumbuk Townsend di dalam pesawat, April lalu. FOTO Agensi

TYSON (kanan) menumbuk Townsend di dalam pesawat, April lalu. FOTO Agensi

Los Angeles: Mike Tyson mengakui dia pening kepala akibat terhidu bau ganja sebelum menumbuk seorang peminat di dalam pesawat.

Bekas petinju berusia 56 tahun itu dirakam berulang kali menumbuk Melvin George Townsend dalam penerbangan JetBlue pada April lalu.

Tyson mengakui dia menaiki penerbangan dari San Francisco ke Miami selepas berada di tengah-tengah 60,000 orang yang menghisap ganja.

Video di media sosial menunjukkan Townsend cuba mendekatinya dan tidak henti-henti melakukan provokasi.

Bercakap mengenai kejadian itu, Tyson memberitahu dalam rancangan Piers Morgan Uncensored bahawa dia tidak boleh tahan lagi melihat tingkah laku Townsend.

"Pertama sekali, saya datang dari tempat bernama Hippie Hill di mana 60,000 orang di sana menghisap ganja.

"Jadi apabila saya berada di dalam pesawat, saya lapar, pening dan letih. Lelaki itu terus mendekati saya.

"Saya geram dan bertindak menumbuknya. Mujur pengawal peribadi saya menghentikan insiden itu," katanya.

-hmetro

Tiada ulasan: