"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zahid Hamidi: PAS kawan tak setia

 M Hifzuddin Ikhsan

hifzuddin@bh.com.my

Bandar Baharu: Barisan Nasional (BN) menolak sebarang rundingan bersama Pas selepas Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) apabila menganggap parti itu sebagai kawan yang tidak setia.

Presidennya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, pemimpin Pas dilihat sering berubah-ubah dalam menentukan pendiriannya.

Katanya, disebabkan itu BN memilih untuk bergerak solo pada PRU-15 selain yakin komponen BN dapat membantu parti itu kembali memerintah negara.

"Seharusnya Pas mempunyai pendirian teguh dalam membuat keputusan dalam menentukan kerjasama sebelum PRU-15 kali ini.

"BN mahu kawan yang setia dan istiqamah selain yang sedia bersama susah dan senang bersama parti itu," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Program Solidariti Kestabilan dan Kemakmuran Dataran Serdang di sini, hari ini.

Hadir sama Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob; Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan Pengerusi BN Kedah, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Ahmad Zahid berkata, Pas memaklumkan ingin berunding selepas pilihan raya, namun ketika itu sudah terlambat.

"Jangan runding lepas pilihan raya, kita bukan riak, sombong, takut atau pengecut. Rakyat sudah sedar dan akan beri kepercayaan semula kepada BN.

"Ketika itu apabila kita berjaya bentuk kerajaan, baru ada orang terhegeh-hegeh hendak jumpa kita, kita akan cakap cukup sampai di sini dan semua sudah terlambat," katanya.

Tiada ulasan: