"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Budak hilang selepas kereta jatuh sungai

FMT Reporters

Bomba berkata usaha mencari mangsa dipercayai masih terperangkap dalam kereta yang tenggelam di dalam sungai itu giat dijalankan. (Gambar Facebook)

PETALING JAYA: Seorang kanak-kanak lelaki berusia 12 tahun dilaporkan hilang selepas kereta dinaiki bersama ibu bapanya terbabas sebelum terjunam ke dalam Sungai Korok di Jitra, Kedah.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah, Sayani Saidon, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai kejadian pada 2.23 petang.

“Maklumat awal diterima menyatakan kenderaan tersebut telah terbabas dan jatuh ke sungai di Jalan Sungai Korok, Jitra.

“Ibu bapa mangsa berjaya menyelamatkan diri namun kanak-kanak terbabit dipercayai terperangkap dalam kenderaan itu,” katanya menurut Utusan Malaysia.

Katanya, ketika ini bomba sedang membuat pencarian di lokasi kejadian melibatkan Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) selain bantuan kren yang turut berada di lokasi.

“Seramai kira-kira 10 pegawai dan anggota sedang menjalankan operasi mencari dan menyelamat ketika ini,” katanya.

Tiada ulasan: