"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pencuri berbikini

Agensi

SUSPEK memanjat pagar. FOTO NBT North

SUSPEK memanjat pagar. FOTO NBT North

Bangkok: Dengan hanya memakai bikini, seorang wanita Thailand selamba memecah masuk sebuah rumah dan kedai barangan binaan sebelum melarikan barangan berharga.

Portal Thaiger melaporkan, wanita itu sempat melarikan wang tunai, iPhone dan barangan berharga lain dalam kejadian kira-kira 6 petang, di Chiang Mai, Sabtu lalu.

Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang didedahkan pemilik kedai menunjukkan wanita yang memakai pakaian renang itu memanjat pagar setinggi tiga meter di belakang kedai dan cuba membuka pemegang pintu kedai.

Pemilik kedai berkata, dia terkejut wanita itu berani melakukan jenayah seperti itu pada waktu pengunjung masih ramai.

Sementara itu dalam kejadian berasingan, suspek turut memecah masuk sebuah rumah di Chang Phueak, Mueng Chiang Mai, pada hari sama.

Dalam rakaman CCTV berhampiran rumah berkenaan, wanita itu dilihat memanjat bumbung dan terjun ke parit, sebelum melarikan diri.

Dia dilaporkan mencuri iPhone, jam tangan, 1,000 baht (RM126.35), bank kuasa (power bank) dan beberapa helai pakaian dalam.

Sementara itu, pegawai polis dari Balai Polis Chang Phueak mengesahkan penahanan suspek selepas meneliti rakaman CCTV, ujian DNA dan cap jari.

Tiada ulasan: