"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gadis dibawa lari selepas tolak lamaran perkahwinan

Agensi

INSIDEN berkenaan. FOTO Agensi

INSIDEN berkenaan. FOTO Agensi

New Delhi: Lelaki mengetuai sekumpulan kira-kira 40 individu masuk ke pejabat doktor gigi di India, untuk menculik wanita itu dan memaksanya menerima lamaran perkahwinan.

Mirror UK melaporkan, wanita berusia 24 tahun yang bekerja di luar rumahnya dekat Hyderabad di Telangana, India, dilarikan oleh kumpulan berkenaan.

Ia selepas lelaki itu merosakkan rumah dan memecahkan cermin kereta wanita berkenaan.

Dalam rakaman penculikan itu, penyerang turut mengheret seorang lelaki keluar dari sebuah rumah dan memukulnya dengan kayu.

Gadis itu akhirnya diselamatkan selepas polis melancarkan operasi selama berjam-jam untuk mengesannya.

Polis turut menahan 18 anggota kumpulan itu, namun suspek utama, Naveen Reddy, masih bebas.

Keluarga wanita itu memfailkan kes terhadap Reddy, mendakwa lelaki itu mengganggu anak perempuan mereka, Vaishali, dengan lamaran perkahwinan.

Reddy yang dipercayai mengetuai kumpulan itu, sebelum ini didakwa membuka premis perniagaannya, sebuah kafe dan francais kedai teh, betul-betul bertentangan dengan klinik wanita berkenaan.

Bapa Vaishali, yang dikatakan bekas pegawai tentera, dilaporkan merobohkan bangunan itu selepas anaknya diculik.

Penculik itu memberitahu pekerja gerai tehnya bahawa isterinya enggan tinggal bersamanya, dan meminta bantuan untuk 'membawanya pulang'.

Reddy yang menjalin hubungan dengan doktor gigi itu dikatakan membelikan sebuah kereta untuk wanita berkenaan.

Ia dengan hasil keuntungan perniagaan pemasaran pelbagai peringkat dan lelaki itu kemudian melamar wanita terbabit, kata polis tempatan kepada NDTV.

Reddy dikatakan mengganggunya di media sosial, menyebabkan dia memfailkan perintah sekatan di mahkamah.

Tiada ulasan: