"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

21 korban ditemui setakat 7 malam

Malaysiakini

Dua lagi mayat ditemui setakat 7 malam, menjadikan jumlah keseluruhan korban tanah runtuh di Batang Kali meningkat kepada 21 orang.

Mereka terdiri daripada 4 kanak-kanak (lelaki), 1 kanak-kanak (perempuan), 12 Wanita dan 4 lelaki dewasa.

Usaha mencari dan menyelamat bagi mengeluarkan 12 lagi mangsa di bawah runtuhan masih diteruskan Jabatan Bomba dan Penyelamat dengan bantuan agensi-agensi lain.

Mayat ibu, anak ditemui berpelukan

6.10 petang: Mayat mangsa ke-17 dan ke-18 ditemui di bawah runtuhan dekat tepi sungai, jam 4.40 petang tadi, lapor Berita Harian.

Mangsa ditemui berpelukan ialah pasangan ibu dan anak perempuan berusia kira-kira tiga tahun.

Kedua-dua mangsa dipercayai berkhemah di kawasan berhampiran tetapi pergerakan tanah menolak mangsa berhampiran sungai.

Satu lagi mayat ditemui, jumlah korban 19

6.05 petang: Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor Norazam Khamis memaklumkan 19 mangsa meninggal dunia apabila satu lagi mayat ditemui.

Norazam dalam sidang media berkata, empat mangsa yang maut tersebut adalah kanak-kanak. Pada masa ini katanya seramai 14 mangsa belum ditemui manakala dua lagi mangsa cedera.

Pihak bomba bercadang meneruskan operasi sehingga baki kesemua 14 individu itu ditemui. Bagaimanapun operasi akan dihentikan serta-merta sekiranya hujan.

Tiada ulasan: