"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zuraida jadikan Muafakat Nasional batu loncatan

Chia Wan Rou

PETALING JAYA: Presiden Parti Bangsa Malaysia (PBM), Larry Sng berkata, bekas Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin menggunakan Muafakat Nasional sebagai batu loncatan untuk cita-cita dan masa depan politiknya.

“Ini merupakan satu langkah baik untuknya kerana beliau mempunyai banyak masa sekarang, lebih-lebih lagi beliau tidak memegang sebarang jawatan kanan dalam PBM mahupun dalam kerajaan.

“Saya juga melihat Zuraida dan penyokongnya akan menggunakan Muafakat Nasional sebagai batu loncatan untuk cita-cita politiknya.

“Apa-apa pun, saya mendoakan beliau baik-baik saja,” katanya ketika dihubungi FMT.

Sng juga menegaskan PBM tidak mempunyai sebarang kaitan dengan Muafakat Nasional, NGO yang ditubuhkan untuk memperkasakan kerjasama dan perpaduan antara komuniti Islam serta sistem politik berdasarkan Rukun Negara dan Perlembagaan Persekutuan itu.

Sng satu-satunya Ahli Parlimen PBM di Dewan Rakyat kerana semua calon parti itu, termasuk Zuraida, Haniza Talha, Daroyah Alwi dan Dayang Rusimah tewas dalam pilihan raya umum ke-15.

Zuraida yang juga bekas menteri perusahaan perladangan dan komoditi, gagal mempertahankan kerusi Parlimen Ampang apabila tewas kepada calon Pakatan Harapan (PH), Rodziah Ismail.

Muafakat Nasional mempunyai nama sama dengan pakatan politik yang ditubuhkan Umno dan PAS pada 2019, setahun selepas PH menguasai kerajaan persekutuan.

Tiada ulasan: