"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Orang ramai ‘sekolahkan’ Presiden Pas

FAZLI RADZI

Orang ramai dilihat tampil ‘sekolahkan’ Datuk Seri Abdul Hadi Awang susulan dakwaan Presiden Pas, antara lain kononnya wujud kumpulan penyokong pembentukan kerajaan ketika ini yang berpaksi kepada perjuangan ideologi pragmatik yang disembunyikan.

Katanya, kumpulan tersebut berpura-pura dengan wajah yang dapat menarik kalangan beragama sehingga boleh ditipu atau disebabkan oleh jahil agama atau tidak beragama.

Reaksi Ahli Parlimen Marang itu dilihat berkemungkinan berkaitan Program Pertemuan Mahabbah Perdana Menteri bersama Ulama dan Asatizah di Seri Perdana, Putrajaya kelmarin.

Ekoran kenyataan terbaharu Abdul Hadi menerusi hantaran di Facebook hari ini, dilihat mengundang kecaman orang ramai selain menasihatkannya supaya fokus menjadi pembangkang yang matang.

“Bukan berpura-pura tapi move on, berlapang dada dan hormati titah Yang di-Pertuan Agong.

“Secara peribadi, teramatlah dukacita berkenaan politik negara. PRU-15 sudah tamat, sama-samalah bangunkan negara. Di pihak pembangkang, mainkan peranan semak dan imbang polisi kerajaan.

“Cukuplah haji oii hasut sana-sini, tuduh sana sini. Kerajaan dah dipilih. Majlis Raja-Raja setuju. Dah tiada masa nak politik saja. Cukup-cukuplah nak main-main politik. Kita bantu pemerintahan sedia ada. Doa yang terbaik,” demikian antara nasihat orang ramai.

Tiada ulasan: