"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Rancangan tebuk atap sudah terbantut’ – Orang ramai sokong permuafakatan lima gabungan parti

FAZLI RADZI

Rancangan tebuk atap sudah terbantut. Itu antara reaksi orang ramai yang menyokong perjanjian Permuafakatan Antara Gabungan di Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya hari ini.

Pemeteraian perjanjian melibatkan lima gabungan parti itu merupakan julung kalinya dibuat adalah bagi memuktamadkan ketidaktentuan politik di negara ini.

Kesemua gabungan parti terbabit iaitu Pakatan Harapan (PH), Barisan Nasional (BN), Gabungan Parti Sarawak (GPS), Gabungan Rakyat Sabah (GRS) dan secara rasmi Warisan bermuafakat membentuk Kerajaan Perpaduan diterajui Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sokongan menjelang usul undi percaya dalam sidang khas yang akan berlangsung 19 Disember ini menyaksikan Anwar telah mendapat sokongan 144 ahli Parlimen iaitu PH (82), BN (30), GPS (23), GRS (6) dan tiga dari Warisan.

“Rancangan tebuk atap terbantut.

“Alhamdullilah. Diharapkan negara kita stabil untuk tempoh lima tahun mendatang.

“Cukup-cukuplah nak buat kerja kotor, merosakkan ekonomi dan negara. ‘Abah’ dan ‘anak-anak’ mohon tunggu PRU16 ya. Sekarang. buatlah kerja hakiki,” demikian antara reaksi orang ramai di media sosial.

Tiada ulasan: