"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahiaddin hanya tahu kritik walau pentadbiran PN lintang-pukang

AMIRUL AZHAN

Kritikan Pengerusi Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Mahiaddin Yassin ke atas Kerajaan Perpaduan biarpun popular di media sosial tetapi tidak membawa apa-apa makna kerana pentadbiran beliau sendiri pada 2020 hingga 2021 lalu lintang-pukang, dan jauh lebih buruk berbanding kerajaan pada masa ini.

Menurut bekas ADUN Bandar, Azan Ismail, kritikan Mahiaddin itu kerana beliau ingin menjadi perdana menteri dan bukan kritikan membina yang diperlukan daripada pemimpin pembangkang.

“Ini sangat jelas keutamaan beliau (Mahiaddin) hanya nak jadi perdana menteri semata-mata.

“Sepatutnya, kebajikan rakyat ditumpukan sepenuh perhatian dan jadilah barisan pembangkang yang dapat memberi manfaat buat kerajaan,” katanya.

Malah kata Azan, ketika mentadbir negara banyak isu yang tidak didedahkan kepada umum untuk dinilai berjaya atau gagal.

Tegasnya, banyak perkara tidak dibahas di Dewan Rakyat apabila Mahiaddin mengisytiharkan darurat pada awal Januari tahun lalu.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kritikan demi kritikan yang sering diperkatakan Mahiaddin terhadap Kerajaan Perpaduan sebelum ini meskipun perkara yang cuba dibangkitkan itu tidak munasabah sama sekali untuk diperkatakan.

Tiada ulasan: