"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Orang sana sentiasa suci'- Shahrir Samad sindir pemimpin PAS

Malaysiakini

Veteran Umno, Shahrir Samad secara sinis menyindir pemimpin PAS yang sentiasa "suci" meskipun Menteri Besar Terengganu, Ahmad Samsuri Mokhtar bercuti di luar negara ketika Terengganu dilanda banjir besar.

Tambahnya, pemimpin PAS menolak Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) diadakan pada musim banjir namun boleh pula pemimpin mereka bercuti ketika rakyat berdepan musibah.

"Orang sana (PAS) sentiasa suci dan bersih.

"Geng mereka pun begitu mengambil berat tentang banjir sampai tak mahu PRU.

"Tapi boleh pula cuti semasa banjir," tulisnya pada hantaran di Facebook, hari ini.

Kelmarin, bekas ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno, Lokman Noor Adam mendedahkan Ahmad Samsuri sedang bercuti bersama keluarga di Auckland, New Zealand ketika banjir besar melanda negeri di bawah pentadbirannya.

Lokman membuat pendedahan itu melalui siaran langsung di media sosialnya.

Menurut Lokman, Ahmad Samsuri dan isterinya berlepas ke Auckland pada 11 Dis dan hanya dijangka pulang hari ini (22 Dis).

Exco Kebajikan, Pembangunan Wanita dan Keluarga, dan Perpaduan Nasional Terengganu Hanafiah Mat (gambar, atas) mengesahkan yang menteri besar Terengganu itu berada di luar negara.

Bagaimanapun, katanya Kerajaan Terengganu berpendapat, tidak timbul apa-apa isu berhubung cara pengurusan banjir di negeri itu kerana keadaan terkawal walaupun menteri besar tidak ada.

Jelasnya lagi, dia sangat berpuas hati dengan semua pihak membantu mangsa banjir di Terengganu.

Sekretariat Jawatankuasa Pengurusan Bencana Terengganu memaklumkan jumlah mangsa banjir di negeri itu terus meningkat daripada 36,009 orang pada 12 tengah malam tadi kepada 36,231 orang pagi ini.

Tiada ulasan: