"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dipujuk isteri, Muhyiddin buat pusingan U tak berundur

Nora Mahpar dan Faiz Zainuddin

SHAH ALAM: Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin membuat pusingan U dengan mengumumkan akan terus mempertahankan jawatannya untuk satu penggal lagi.

Keputusan itu menyusul sehari selepas beliau mengumumkan tidak akan mempertahankan jawatan presiden dalam pemilihan parti tahun depan.

Katanya dalam ucapan kepada perwakilan, beliau diyakinkan oleh isterinya untuk tidak mengecewakan sokongan yang ditunjukkan oleh para ahli.

“Saya mengumumkan akan bertanding pada pemilihan akan datang,” katanya di Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu.

Terdahulu, Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu hari ini sebulat suara menolak keputusan Muhyiddin tidak mempertahankan jawatannya dalam pemilihan parti tahun depan, selepas Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu berbuat demikian semalam.

Setiausaha Agung, Hamzah Zainudin dilaporkan berkata, perkara itu diputuskan dalam mesyuarat tergempar yang dipengerusikan Timbalan Presiden, Ahmad Faizal Azumu.

Semalam, Muhyiddin dilaporkan berkata, tiba masa untuk memberi ruang kepada pemimpin pelapis Bersatu mengambil alih kepimpinan parti menurut proses demokrasi.

Beliau meminta pemimpin kanan Bersatu berbincang terlebih dahulu bagi memastikan tokoh berpengalaman luas dalam parti mempunyai tempat dan peranan dalam barisan kepimpinan baharu nanti.

Tiada ulasan: