"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hamzah Zainudin: Bersatu boleh ‘pergi jauh’, menang 31 Parlimen dalam 6 tahun

Faiz Zainudin

SHAH ALAM: Setiausaha Agung Bersatu Hamzah Zainudin menggesa ahli bekerja lebih keras untuk parti, yang menurutnya berpotensi ‘pergi jauh’ berdasarkan prestasi pilihan raya lalu.

Dalam ucapannya kepada perwakilan parti di Pusat Konvensyen Ideal malam ini, Hamzah mengingatkan ahli bahawa dalam tempoh sesingkat enam tahun ia mampu memenangi 31 kerusi Parlimen.

Tegasnya, parti lain selepas puluhan tahun tertubuh belum tentu boleh capai prestasi seperti Bersatu.

“Percayalah kita boleh pergi jauh,” kata Hamzah ketika merasmikan konvensyen sayap bersekutu Bersatu, yang dianggotai oleh ahli bukan Bumiputera.

“Bersatu baru enam tahun. Tidak ada sejarah parti dalam negara ini hanya enam tahun sudah ada Ahli Parlimen 31 orang. Hanya kita sahaja.

“Parti lain puluhan tahun ditubuhkan belum dapat pencapaian macam ini. Jadi kalau kita boleh kerja kuat kita boleh capai reputasi lebih baik,” katanya.

Hamzah juga mahu ahli Bersatu berusaha meyakinkan masyarakat bukan Bumiputera menerima perjuangan parti dan Perikatan Nasional, serta menarik minat lebih ramai orang India dan Cina.

Beliau juga percaya sayap bersekutu Bersatu berpotensi menjadi kuat.

“Saya harap anda jadi ahli yang benar-benar setia dalam perjuangan ini. Jangan ada perasaan kerana tak dapat jawatan terus tinggalkan parti,” katanya.

Hamzah mengingatkan para perwakilan bahawa bekas-bekas pemimpin mereka kini tiada lagi pengaruh selepas keluar parti.

“Sekarang kita ada Chong Fat Full. Kalau dia tinggalkan sayap bersekutu, dia juga akan jadi ‘nobody’,” katanya.

Tiada ulasan: