"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki Myanmar ditahan kelar leher rakan pasang muzik kuat

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang warga Myanmar ditahan kerana dipercayai mengelar leher rakannya dengan pisau di sebuah asrama pekerja di Jalan Pantai Puteri, Melaka, semalam.

Dalam kejadian 3 petang itu, pergaduhan dipercayai berpunca daripada suspek 28 tahun yang sedang mabuk, berang terhadap mangsa 35 tahun memasang muzik dengan kuat.

Ketua Polis Melaka Tengah, Christopher Patit berkata kejadian itu disedari penyelia asrama 49 tahun yang mendapati tiga lelaki Myanmar bergaduh dalam bilik asrama.

Katanya penyelia itu memaklumkan setibanya di lokasi kejadian, mangsa dalam keadaan berdarah dan luka di leher.

Beliau berkata penyelia itu segera merampas pisau pemotong sayur dipercayai digunakan dalam pergaduhan dari tangan suspek.

“Dia kemudian menyuruh pemandu kilang membawa mangsa ke sebuah klinik swasta di Tangga Batu untuk mendapatkan rawatan awal, sebelum mangsa dihantar ke Hospital Melaka,” katanya menurut Sinar Harian.

Beliau berkata suspek ditahan di asrama itu pada 6.50 petang dan mengaku terbabit pergaduhan itu ketika disoal siasat.

“Siasatan masih dijalankan mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana sengaja menyebabkan cedera parah menggunakan senjata.”

Tiada ulasan: