"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suami maut, isteri parah, telekung tersangkut di tayar motosikal

NOR AINNA HAMZAH

KUALA PILAH: Seorang lelaki maut manakala isterinya parah selepas telekung dipakai wanita terbabit tersangkut di tayar motosikal yang dinaiki mereka yang kemudiannya mengakibatkan kenderaan itu hilang kawalan dan terbabas dalam kejadian di Jalan Juasseh Terusan Seberang di sini petang semalam.

Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintenden Amran Mohd. Ghani berkata, kejadian pada pukul 7 perang itu berlaku berdekatan Masjid Kariah Juasseh Seberang itu dan pasangan suami isteri tersebut dalam perjalanan ke masjid bagi menunaikan solat maghrib.

Menurutnya, siasatan awal mendapati, kemalangan dipercayai berlaku semasa motosikal jenis Yamaha 135 LC yang ditunggang seorang lelaki Melayu berumur 64 tahun dan pembonceng iaitu seorang wanita Melayu berumur 60 tahun dari rumah menghala ke masjid.

“Apabila sampai di lokasi kemalangan, dipercayai telekung pembonceng telah termasuk di bahagian tayar belakang lalu motosikal telah hilang kawalan dan terjatuh di atas jalan raya.

“Akibat dari kemalangan tersebut, penunggang dan pembonceng telah di bawa ke Hospital Kuala Pilah untuk menerima rawatan lanjut.

“Pada kira-kira pukul 3.53 pagi tadi, anggota Kaunter Aduan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Pilah, telah menerima panggilan telefon dari Unit Forensik Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) Kuala Pilah memaklumkan penunggang motosikal tersebut telah meninggal dunia semasa menerima rawatan di zon merah,” katanya kepada pemberita, di sini, hari ini.

Jelas Amran, pembonceng mengalami kecederaan di bahagian muka, bibir berjahit dan patah beberapa batang gigi. Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.-UTUSAN.

Tiada ulasan: