"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis sahkan dua beranak lemas, bukan dibunuh

Abdul Rahemang Taiming
bhnews@bh.com.my

TAWAU: Polis mengesahkan punca kematian dua beranak yang ditemukan lemas di sebuah kolam berhampiran rumah mereka di Kampung Nasib Kita, dekat sini, semalam sebagai sebagai mati mengejut (SDR) dan bukan kes bunuh.

Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Jasmin Hussin, berkata bedah siasat dijalankan di Unit Forensik Hospital Tawau, pada jam 10.00 pagi hingga 12.00 tengah hari ini.

'Hasil bedah siasat yang dijalankan oleh pakar patologi mengesahkan tiada sebarang unsur jenayah terhadap kedua-dua mangsa manakala punca kematian adalah disebabkan mati lemas.

"Selain itu, tiada sebarang kesan lebam, hirisan, tetakan dan sebagainya atau akibat perlakuan jenayah ataupun kejadian rogol," katanya menerusi kenyataan media di sini, hari ini.

Jasmin berkata, hasil siasatan awal mendapati mangsa iaitu kanak-kanak Risdy Rudy, 7, dipercayai telah lemas di dalam kolam terbabit sebelum ibunya, Suriani Amir, 41, cuba bertindak menyelamatkannya namun tidak berjaya dan turut lemas bersama.

Dalam pada itu, beliau menasihatkan orang ramai supaya tidak menyebarkan sebarang cerita yang tidak benar berkaitan kejadian ini.

Katanya, polis menjalankan siasatan yang telus berdasarkan bukti dan keterangan yang diperoleh selain mengalu-alukan maklumat daripada orang ramai berhubung kejadian itu.

Terdahulu, dua rakaman video masing-masing berdurasi 25 saat dan 37 saat berhubung kejadian itu tular di media sosial.

Tiada ulasan: