"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat kedua tragedi kepala air ditemui

Yasmin Abdul Latif 

TAPAH: Salah seorang daripada tiga beradik yang terbabit dalam tragedi kepala air Sungai Kenjur, Kampung Poh ditemukan sudah meninggal dunia.

Jasad mangsa, Hafiy Muhayat Azam, 4, ditemukan kira-kira 9.50 malam tadi, oleh seorang penduduk yang membantu usaha pencarian mangsa-mangsa perkelahan itu.

“Pasukan menyelamat atas bantuan orang ramai dan penduduk kampung berjaya menemui lagi mangsa iaitu satu kanak-kanak lelaki yang telah meninggal dunia di tempat kejadian,” kata Ketua Polis Tapah, Mohd Naim Asnawi, kepada pemberita malam tadi.

Polis memaklumkan mayat kanak-kanak itu ditemui di tepi sungai, kira-kira 600 meter dari tempat kejadian.

Terdahulu, pihak berkuasa melancarkan operasi mencari dan menyelamat (SAR) enam sekeluarga dan seorang pengasuh yang terbabit tragedi kepala air itu.

Jasad ibu Hafiy, Aszura Bani, 37 ditemukan petang tadi.

Jasad Hafiy ditemukan selepas polis mengumumkan operasi mencari dan menyelamat ditangguh pada 7.30 malam tadi atas faktor keselamatan, dan akan disambung pagi esok.

Usaha mencari tiga beradik itu giat dijalankan oleh bomba, Angkatan Pertahanan Awam Malaysia, dan penduduk, yang sehingga kini dalam radius pencarian 3km.

Tiada ulasan: