"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anak pemimpin politik tak mengaku salah amang seksual fizikal gadis

Abdul Rahemang Taiming
am@hmetro.com.my
MOHD Nadzmi (kiri) ketika hadir di Mahkamah Sesyen Tawau. FOTO Abdul Rahemang Taiming
MOHD Nadzmi (kiri) ketika hadir di Mahkamah Sesyen Tawau. FOTO Abdul Rahemang Taiming
Tawau: Anak lelaki seorang ahli politik di Semporna di hadapan ke Mahkamah Sesyen di sini, hari ini atas tuduhan melakukan amang seksual fizikal terhadap pelajar perempuan Tingkatan Lima, 13 Disember lalu.

Bagaimanapun, Mohd Nadzmi Abdul Manan, 25, tidak mengaku bersalah ketika pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Rosli Ahmad.

Mengikut pertuduhan, dia didakwa menunjukkan kemaluannya kepada seorang pelajar perempuan berumur 17 tahun di dalam sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Toyota Fortuner di kawasan tepi jalan di Jalan Pokas-Kuala Bebang, Semporna, kira-kira jam 2.30 petang, 13 Disember lalu.

Bagi kesalahan itu, tertuduh didakwa mengikut Seksyen 15(a)(i) Akta Kesalahan-kesalahan Seksual Terhadap Kanak-kanak 2017 yang sabit kesalahan boleh dipenjara tidak melebihi sepuluh tahun atau denda maksimum RM20,000.00 atau kedua-duanya sekali.

Terdahulu tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu kepada mahkamah supaya diberikan ikat jamin.

Bagaimanapun Timbalan Pendakwa Raya Mohd Suhaimi Suriana tidak menawarkan ikat jamin memandangkan kes berkenaan tidak boleh diberi ikan jamin selain tempoh hukuman bagi kesalahan itu adalah melebihi lima tahun.

Mahkamah kemudiannya tidak membenarkan tertuduh di ikat jamin dan menetapkan 12 Mac depan sebagai tarikh pengurusan dan sebutan semula kes.

Tiada ulasan: