"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki miliki kad UNHCR ditahan edar dadah

MASZUREEN HADZMAN

KUALA LUMPUR : Polis menahan seorang lelaki warga Myanmar yang juga pemegang kad Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa Bersatu bagi Pelarian (UNHCR) selepas disyaki mengedar dadah di hadapan kedai tukang kunci sekitar Taman Wilayah Selayang pada 3 Februari lalu.

Suspek yang menetap di negara ini sejak 2000 ditahan pada pukul 10.15 malam hasil risikan Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah (BSJND) Sentul.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Ahmad Sukarno Mohd Zahari berkata, sebanyak 42 peket plastik berwarna biru berisi dadah jenis pil yaba seberat 824 gram (g) dan 16 botol warna putih bertulis ‘PROME’ disyaki dadah jenis kodein seberat 1,920 milliliter (ml).

Kata beliau, sebuah kereta Proton Waja dengan nilai keseluruhan rampasan dadah bernilai RM45,140 berjaya dirampas.

“Siasat lanjut mendapati, suspek berusia 50 tahun itu mula bergiat aktif mengedar dadah sejak enam bulan kebelakangan ini.

“Suspek memperoleh bekalan dadah berkenaan daripada rakan warga sama dari Thailand,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Mengulas beliau, rakan kepada suspek berjaya ditahan polis Thailand pada 2 Februari lalu iaitu sehari sebelum suspek ditahan.

“Pemeriksaan lanjut terhadap suspek mendapati positif dadah morfin dan benzo.

“Suspek direman sehingga Sabtu ini dan disiasat di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952,” katanya.

Tiada ulasan: