"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Daim mungkin ada aset lain, perlu disoal siasat sekali lagi - SPRM

Harapandaily

Mantan menteri kewangan Tun Daim Zainuddin mengkin akan dipanggil sekali lagi ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia kerana SPRM mengesyaki Daim masih mempunyai aset yang belum diisytiharkan.

Ketua Pesuruhjaya SPRM Tan Sri Azam Baki mendedahkan bahawa pegawai penyiasat di agensi tersebut telah meneima maklumat baru berkenaan aset Daim dan sedang menyiasat kesahihan dakwaan terbaru.

“Siasatan (terhadap Daim) masih diteruskan,” kata Azam, lapor Malaysiakini.

“Kita kena buat banyak pengesahan harta-harta yang tak diisytiharkan. Jadi menjadi tanggungjawab kita untuk menyemak harta-harta yang kita dapat maklumat tak isytiharkan,” katanya tanpa mendedahkan butiran lanjut.

Sumber berkata aset yang disiasat termasuk hartanah, saham dan akaun bank di Malaysia dan luar negara.

“Pada peringkat ini belum (panggil untuk soal siasat). Biar pegawai penyiasat kumpul (maklumat) harta-harta lainyang kita syak di dalam dan luar negara.

“Saya jangka kalau banyak maklumat lagi diperolehi, dia akan dipanggil kemudian,” kata Azam ketika ditanya sama ada Daim akan dipanggil sekali lagi,” kata Azam.

Daim didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur kerana gagal mengisytiharkan harta meliputi 38 syarikat, 25 unit hartanah, tujuh kenderaan mewah, dan dua akaun dana pelaburan.

Tiada ulasan: