"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki ada 9 rekod jenayah ditahan selepas meragut

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang lelaki yang mempunyai sembilan rekod jenayah ditahan selepas meragut wanita di kawasan tempat letak kereta Jalan Tun Ahmad Zaidi Edruce, Kuching, hari ini.

Ketua Polis Kuching, Ahsmon Bajah, berkata lelaki berusia 30 tahun itu ditahan pasukan Jabatan Siasatan jenayah (JSJ) IPK Sarawak selepas mendapat maklumat di tempat kejadian.

“Turut dirampas sebuah motosikal dan serangkai kunci motosikal serta barangan peribadi milik mangsa yang disamun (ragut) suspek ketika kejadian,” katanya dalam kenyataan.

Ahsmon berkata, selain mempunyai sembilan rekod jenayah lampau pelbagai kesalahan, lelaki berkenaan juga terlibat penyalahgunaan dadah.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara hingga 10 tahun dan denda. Suspek akan direman di Mahkamah Majistret Kuching, esok,” katanya.

Tiada ulasan: