"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kedah: Wanita warga emas maut dihempap pokok kekabu

Zuliaty Zulkiffli
am@hmetro.com.my
ANGGOTA bomba membantu mengeluarkan mayat wanita warga emas yang meninggal dunia selepas dihempap pokok kekabu tumbang. FOTO ihsan bomba
ANGGOTA bomba membantu mengeluarkan mayat wanita warga emas yang meninggal dunia selepas dihempap pokok kekabu tumbang. FOTO ihsan bomba
Baling: Wanita warga emas maut selepas dihempap pokok kekabu yang tumbang di hadapan Sekolah Kebangsaan (SK) Pulai, di sini, hari ini.

Mangsa, Rafiah Zakaria, 84, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan di badan.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Baling, Mohd Jamil Mat Daud berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu pada jam 3.49 petang.

Beliau berkata, sepasukan anggota BBP Baling yang diketuai Pegawai Bomba Kanan (PBK) Samsari Ibrahim bergegas ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan kecemasan.

"Sebaik tiba di lokasi, didapati sebatang pokok kekabu tumbang dan menghempap mangsa.

"Berdasarkan maklumat awal, mangsa dipercayai ke lokasi untuk mengutip kekabu berhampiran dengan rumahnya.

"Mangsa disahkan meninggal dunia oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)," katanya ketika dihubungi hari ini.

Mohd Jamil berkata, tindakan yang dilakukan anggota bomba ialah memotong pokok berkenaan untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit.

Beliau berkata, mangsa diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

"Operasi tamat pada jam 4.56 petang," katanya.

Tiada ulasan: