"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PMX, MB Johor dah nafi tapi ‘geng kopiah putih’ guna agama untuk menipu

Harapandaily

NORMAN RADZUAN

Secara peribadi entah mengapa memang saya tidak berkenan melihat karakter Ketua Penerangan Pas, Ahmad Fadhli Shaari sejak dulu. Putar alamnya membuat saya menyampah.

Saya malu dengan orang bukan Islam sebab imej mereka berkopiah dan berjubah tetapi tutur kata mereka penuh dgn fitnah. Sepatutnya, dengan baju jubah dan kopiah itu mereka berdakwah membawa imej Islam yang baik.

Saya tidak tahu jika ada dalil untuk menghalalkan cara fitnah-fitnah mereka. Ia semakin menjadi jadi hingga rosak pemikiran orang Melayu sekarang.

Terang-terangan Ya Akhi kamu memfitnah. Tidak takut kamu dengan fitnah. Jika datang sesuatu berita ‘Tabayyun’ dulu. Atau kamu tahu tetapi sengaja memfitnah untuk menimbulkan persepsi kebencian kepada PMX?

Kamu itu Ketua Penerangan Pas bukan Tok Siak kampung. Kata-kata itu seperti kenyataan rasmi dari parti yang konon memperjuangkan Islam.

Di mana kamu belajar agama memfitnah ini? Apa mazhab yang kamu anuti yang membolehkan terang-terangan kamu memfitnah?

Saya berharap sangat PMX dan MB Johor ambil tindakan saman.
Ahmad Fadhli Shaari (tengah)
Biar menjadi tauladan kepada pemfitnah-pemfitnah yang setiap hari tanpa rasa berdosa untuk terus berbuat demikian.

Mereka perlu diajar, jika tidak rosak pemikiran orang Melayu diajar oleh geng kopiah putih.

Saya baca komen-komen ahli Pas yang percaya akan wujud kasino tersebut. Pelbagai maki hamun dilemparkan kepada PMX.

Maaf kata saya tidak pernah menulis seperti didakwa Mahathir dan Muhyiddin Pas adalah parti sesat tetapi saya tidak menolak memang benar apa dikatakan.

Pemikiran Melayu semakin rosak. Fitnah, rasis dan menggunakan agama untuk menipu.

Lihat sahaja apa yang berlaku kepada PU Syed. Ketika PU Syed menegur pemimpin kerajaan, menegur ‘Alamak Hari Raya’ bukan main lagi mereka bersorak menghina mereka yang ditegur.

Pelbagai reaksi inilah kerajaan Madanon, inilah barua DAP, inilah Islam Liberal tetapi apabila PU Syed yang juga penyokong mereka sendiri menegur Menteri Besar Kedah, Sanusi Md Nor terus dia dihina oleh penyokong-penyokong Pas.

Malah, lebih mengejutkan ustazah sendiri yang menegur PU Syed. PU Syed disuruh khatam dulu kitab-kitab tasawuff. Kitab apa yang menghalalkan cara itu, ustazah.

Siap sindir kalau MB menyanyi ‘telinga hang panas ker…lol’. Apa jenis ustazah begini hingga ditegur PU Syed sendiri mengapa menggunakan bahasa sebegitu rupa.

Baru PU Syed tahu, jika kamu menyokong okey. Jika tidak seperti terjadi dahulu Allahyarham Mufti Perak Tan Sri Harussani diserang, Mufti Perlis jika tidak bersetuju atau menegur mereka dituduh Wahabi.

Siapa sahaja yang menegur pasti diserang seolah-olah musuh Islam.

Tiada ulasan: