"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kerana wanita melintas, penunggang motosikal berkuasa tinggi maut

Amir Hamzah Nordin
am@hnetro.com.my
Seorang pemuzik Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) maut dalam kemalangan jalan raya di KM  98.6, Lebuhraya Pantai Timur (LPT1) arah timur pada jam 4.45 petang semalam. FOTO Ihsan IPD Temerloh
Seorang pemuzik Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) maut dalam kemalangan jalan raya di KM 98.6, Lebuhraya Pantai Timur (LPT1) arah timur pada jam 4.45 petang semalam. FOTO Ihsan IPD Temerloh
Temerloh: Seorang pemuzik Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang menunggang motosikal berkuasa tinggi maut dalam kemalangan di Kilometer (KM) 98.6 Lebuhraya Pantai Timur 1 (LPT1) arah timur petang semalam.

Mangsa, Mohd Haziq Ramli, 34, yang menunggang Suzuki GSX-R1000 maut di tempat kejadian selepas motosikalnya merempuh belakang sebuah pikap yang berhenti secara mengejut, selepas pemandunya cuba mengelak seorang wanita melintas lebuh raya.

Ketua Polis Daerah Temerloh Asisten Komisioner Mazlan Hassan berkata, siasatan awal mendapati kemalangan itu dipercayai berpunca apabila seorang wanita berusia 35 tahun yang memandu sebuah jip berhenti di tepi jalan dan melintas dari sebelah kiri ke kanan jalan.

"Akibat perlakuan wanita itu, sebuah pikap membrek secara mengejut.

"Dalam masa sama datang sebuah motosikal dari arah belakang terus merempuh bahagian belakang pikup terbabit," katanya dalam satu kenyataan semalam.

Menurutnya, penunggang motosikal itu terjatuh di lorong laju, manakala motosikalnya tercampak ke atas bahagian belakang pikap.

Katanya, satu tangkapan sudah dibuat terhadap wanita terbabit untuk siasatan lanjut.

"Kes siasat mengikut Seksyen 304A Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kematian dengan cuai," katanya.

Tiada ulasan: