"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Berang pasangan kekasih bertengkar, lelaki nekad langgar kereta

AZMI NORDIN
Tangkap layar video tular memaparkan kejadian langgar kereta di sebuah kediaman di Brickfields, Kuala Lumpur, baru-baru ini.
KUALA LUMPUR – Gara-gara berang dengan bunyi bising dibuat pasangan kekasih yang bertengkar, seorang lelaki nekad melanggar kenderaan mereka dalam kejadian di sebuah kediaman di Brickfields, di sini.

Ketua Polis Daerah Brickfields Asisten Komisioner Ku Mashariman Ku Mahmood berkata, pihaknya terkesan video tular yang memaparkan sebuah kenderaan dpandu secara bahaya dengan niat mengancam nyawa, semalam.

Jelasnya, semakan mendapati terdapat laporan polis dibuat mangsa yang berusia 40 tahun, pada 22 April lalu.

“Pengadu memaklumkan, dia dan teman wanitanya telah bertengkar di dalam rumah dan menyebabkan bunyi bising sekitar pukul 2.15 petang.

“Suspek lelaki berusia 35 tahun yang juga rakan kepada penyewa lain di rumah berkenaan berasa berang dengan pertengkaran pasangan itu.

“Perselisihan faham itu tidak terhenti di dalam rumah, menyebabkan berlakunya kejadian khianat kenderaan apabila suspek didapati dengan sengaja melanggar kenderaan pengadu yang keluar dari parkir,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Jelas beliau, kenderaan milik pengadu rosak, namun dirinya tidak mengalami sebarang kecederaan.

Tambah Ku Mashariman, sepasukan polis yang menjalankan siasatan berjaya menahan suspek di daerah ini sekitar pukul 6.15 petang kelmarin.

Beliau berkata, semakan mendapati suspek mempunyai pelbagai rekod jenayah lampau dari 2014 dan masih dikehendaki bersabit kes jenayah di daerah Cheras.

Katanya, suspek direman tiga hari bermula Rabu sehingga hari ini bagi siasatan mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan.

Menurutnya, kertas siasatan akan dirujuk kepada Timbalan Pendakwa Raya untuk tindakan tuduh. – KOSMO! ONLINE.

Tiada ulasan: