"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelantan: Ustaz disyaki liwat 3 pelajar ditahan

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang ustaz sebuah pusat tahfiz di Machang, Kelantan, ditahan kerana disyaki meliwat tiga pelajar sejak dua tahun lalu.

Ketua Polis Machang, Ahmad Shafiki Hussin, berkata pihaknya menerima laporan daripada tiga mangsa berusia 12 hingga 13 tahun pada 15 April lalu.

Katanya, siasatan mendapati mangsa terbabit diminta melakukan perbuatan itu oleh suspek di pusat tahfiz.

“Suspek berusia 39 itu kemudian ditangkap untuk membantu siasatan.

“Suspek ditahan selama seminggu bermula 16 hingga 22 April dan disambung reman pada 23 hingga 29 April ini,” katanya dalam kenyataan, menurut Harian Metro.

Kes disiasat mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan kerana meliwat.

Tiada ulasan: