"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki kemaruk seks ugut bakar rumah pelajar

Alias Abd Rani
am@hmetro.com.my
Min Teck dengan kepala berbalut dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen Muar selepas mengaku cabul pelajar perempuan. FOTO Alias Abd Rani
Min Teck dengan kepala berbalut dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen Muar selepas mengaku cabul pelajar perempuan. FOTO Alias Abd Rani
Muar: Pekerja kedai makan mengaku bersalah di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini atas dua pertuduhan amang seksual fizikal termasuk memaksa pelajar tingkatan tiga melakukan oral seks di dua lokasi berasingan di Batu Pahat, tahun lalu.

Lim Min Teck, 24, yang hadir ke mahkamah dalam keadaan kepala berbalut akibat terjatuh tangga membuat pengakuan itu selepas semua pertuduhan dibaca jurubahasa di hadapan Hakim Irwan Suainbon.

Mengikut pertuduhan pertama, dia didakwa melakukan amang seksual fizikal terhadap mangsa berusia 14 tahun ketika itu, di sebuah taman permainan dekat Taman Sri Saga, Batu Pahat, pada 11.30 pagi, pertengahan Oktober tahun lalu.

Berikutan itu, tertuduh didakwa mengikut Seksyen 14 (a) Akta Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak (AKKSTKK) 2017.

Pertuduhan kedua pula, dia sekali lagi didakwa mengulangi perbuatan itu dengan memaksa mangsa melakukan oral seks dengan kejadian itu berlaku di sebuah kilang terbiar di Batu Pahat, 1.30 tengah hari, hujung Oktober tahun lalu.

Bagi kesalahan ini, dia didakwa mengikut Seksyen 14 (b) akta sama dengan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan juga sebatan bagi setiap pertuduhan.

Berdasarkan laporan dibuat mangsa, tertuduh mengenalinya melalui aplikasi MiChat sebelum mereka bertemu.

Mangsa dipaksa melakukan perbuatan itu oleh tertuduh kerana turut diugut rumahnya akan dibakar jika gagal memenuhi permintaan.

Perbuatan tertuduh terbongkar apabila abang mangsa terbaca mesej ugutan dihantar tertuduh sebelum membuat laporan polis, 26 Mei lalu.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Danial Munir sementara tertuduh tidak diwakili peguam.

Terdahulu, pihak pendakwaan tidak menawarkan ikat jamin terhadap tertuduh dengan tiga sebab iaitu kesalahan dilakukan serius dan tidak boleh dijamin.

"Selain itu, perbuatan ini membabitkan seorang kanak-kanak serta wujud elemen keganasan dan ugutan terhadap mangsa," hujahnya.

Mahkamah kemudian tidak membenarkan tertuduh diikat jamin dan menetapkan 4 Jun ini untuk pihak pendakwaan menyediakan fakta kes serta hukuman bakal dikenakan terhadapnya.

Tiada ulasan: