"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemandu lori ais didakwa cabul wanita di parkir JPJ

MUHAMMAD SHAHIZAM TAZALI
TERTUDUH diiringi anggota polis selepas dihadapkan ke Mahkamah Majistret Ayer Keroh, Melaka. - Foto oleh MUHAMMAD SHAHIZAM TAZALI / KOSMO!
MELAKA – Seorang pemandu lori ais didakwa di Mahkamah Majistret di sini, hari ini atas pertuduhan mencabul seorang wanita di parkir kenderaan di Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Bukit Katil, Mac lalu.

Tertuduh, S. Kauiarsu, 27, bagaimanapun mengaku tidak bersalah sejurus pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Sharda Shienha Mohd. Suleiman.

Berdasarkan kertas pertuduhan, tertuduh didakwa melakukan kekerasan jenayah terhadap seorang seorang wanita berusia 23 tahun dengan niat untuk mencabul kehormatannya.

Kesalahan itu dilakukan kira-kira pukul 11.50 pagi di tempat meletak kenderaan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Bukit Katil dalam daerah Melaka Tengah pada 13 Mac 2024.

Sabit kesalahan tertuduh boleh dipenjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua hukuman itu mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan.

Timbalan Pendakwa Raya Farah Nabihah Roslan mencadangkan jumlah jaminan RM7,000 berserta syarat tambahan tertuduh tidak dibenarkan mengganggu mangsa sehingga kes selesai.

Peguam K. Shareveen yang mewakili tertuduh merayu jaminan rendah dengan alasan tertuduh hanya bekerja sambilan sebagai pemandu lori ais dengan pendapatan RM50 sehari dan menyara kedua ibu bapanya yang mempunyai masalah jantung.

Mahkamah membenarkan tertuduh dijamin RM3,000 dengan seorang penjamin berserta syarat tambahan dipohon pendakwaan dan menetapkan tarikh 16 Julai depan untuk lantikan peguam. – KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: