"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pengemis mengaku malaikat, tak segan curi barang

KOSMO

Tangkap layar memaparkan wanita itu mengamuk selepas gagal mendapatkan wang sedekah yang banyak. - Instagram @depok24jam
JAKARTA – Seorang peminta sedekah di Depok, Jawa Barat mengamuk dan mengugut mahu mencuri barang di rumah orang lain gara-gara dihulurkan wang yang sedikit, lapor akhbar Kompas.com semalam. 

Menerusi klip video yang dimuat naik di platform Instagram oleh akaun @depok24jam, wanita itu memaksa seorang penduduk di Kota Depok memberikannya wang. 

Oleh kerana wang yang dihulurkan sedikit, dia mengamuk dan memaksa penduduk itu memberikan  lebih banyak wang. 

Lebih mengejutkan, peminta sedekah itu turut mengaku dirinya malaikat dan tidak segan untuk mencuri barang dari rumah orang lain.

“Ketika permintaannya ditolak, dia menjerit sambil mengelilingi rumah untuk membuat penghuni di situ ketakutan. 

“Dia juga sempat menghina dan memaki hamun selepas tidak dihulurkan wang,” kata pemilik akaun itu. 

Menurut polis, identiti wanita terbabit masih belum disahkan dan siasatan dijalankan untuk mengenal pasti punca kejadian. 

Rakaman itu menjadi tular di media sosial dan meraih jumlah sebanyak 350,000 tontonan. – AGENSI

Tiada ulasan: