"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PM: Pengendali bas sekolah naikkan bayaran boleh hilang lesen

Isabelle Leong & Wong Kang Jia

Pengendali bas sekolah yang menaikkan kadar bayaran susulan penyelarasan subsidi berisiko untuk dibatalkan lesen mereka, menurut Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

"Kamu diberi subsidi (tapi) kamu naikkan (bayaran), kamu jaga-jaga," tegas Anwar.

"Saya tidak tahu orang lain, tapi bagi saya, kalau kamu naikkan juga dalam keadaan kamu dapat subsidi, kami tarik lesen kamu. Kalau tidak, anak-anak kita di sekolah terbeban.

"Kalau betul tak dapat (subsidi), mohon fleet card dan kita akan bayar," katanya lagi.

Anwar berkata demikian ketika ditemui pemberita di acara Himpunan Aspirasi Madani Rakan Pembimbing Perkhidmatan Awam di Putrajaya, hari ini.

Tiada ulasan: