"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lagiii Penjawat awan direman disyaki terima rasuah RM65,000

KOSMO!

PETALING JAYA – Seorang penjawat direman empat hari oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Sarawak kerana disyaki meminta dan menerima rasuah kira-kira RM 65,000 dari sebuah syarikat pembekalan barangan di negeri tersebut.

Perintah reman terhadap suspek berusia 40-an itu dikeluarkan oleh Majistret Mohamad Helmi Ahmad Jani di Mahkamah Majistret Miri, Sarawak, hari ini.

Menurut sumber, siasatan awal mendapati suspek disyaki terlibat memperoleh suapan dari sebuah syarikat pembekalan barangan bagi Program Bantuan Geran.

“Kesalahan itu dipercayai dilakukan semasa suspek bertugas di salah sebuah bandar di Sarawak sekitar tahun 2019 hingga 2022,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Katanya, suspek ditahan kira-kira pukul 9 pagi semalam ketika hadir memberi keterangan di Pejabat SPRM Sarawak.

Sementara itu, Timbalan Pengarah SPRM Negeri Sarawak, Tuan Hasbilah Mohamad Salleh ketika dihubungi mengesahkan penahanan tersebut dan kes disiasat mengikut Seksyen 17 (a) Akta SPRM 2009. – KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: