"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Taman tema di Genting Highlands terbakar

Mohd Haris Fadli Mohd Fadzil
harisfadli@hmetro.com.my
KEBAKARAN di taman tema Genting Highlands petang tadi.  Foto X
KEBAKARAN di taman tema Genting Highlands petang tadi. Foto X
Bentong: Tular beberapa gambar dan klip video memaparkan pusat peranginan di Genting Highlands, di sini terbakar hari ini.

Ketua Polis Daerah Bentong Superintendan Zaiham Mohd Kahar ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu namun tidak mengulas lanjut.

"Setakat ini saya sahkan," katanya ringkas ketika ditanya berkenaan beberapa video tular yang memaparkan kejadian itu.

Terdahulu tular beberapa klip video memaparkan beberapa kawasan di pusat peranginan itu sedang terbakar yang dimuat naik beberapa pengguna media sosial sejak jam 5 petang tadi.

Tiada kemalangan jiwa dilaporkan setakat ini dalam kebakaran itu.

Sementara itu, Ketua Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Datuk Nor Hisham Mohammad berkata jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Genting, BBP Bentong dan PBS Janda Baik dikerah ke lokasi sejurus terima panggilan jam 4.55 petang.

"Kebakaran membabitkan bangunan Theme Park Genting Highlands.

"Berdasarkan maklumat awal, kebakaran berlaku di bahagian dinding di tingkat dua dan api mula merebak ke tingkat atas," katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurutnya, operasi pemadaman sedang giat dijalankan.

Tiada ulasan: